Aquest pont de vianants el va fer
construir el senyor Vilarrasa. La data del projecte és del 23 de
març de 1909 el signa l'enginyer Fernando Junoy(?) i l'aprovà la
"Jefatura de Obras Públicas" en data 6 de maig de mans de
l'enginyer en cap Sr. Puig.
Per tal de poder-lo instal·lar el Sr.
Vilarrassa va haver de sol·licitar servitud de pas sobre el riu
Llobregat, des de la carretera de Solsona a Ribes fins al seu
immoble. En data 17 de novembre de 1909 el Governador Civil de
la Província va aprovar la concessió. Per tant la
passarel·la, es va construir com a pont de titularitat privada, per
tal de tenir un accés directe des del camí principal cap a la casa
i la fàbrica que hi tenia i així també tenir un pas per als
treballadors i evitar que haguessin de passar per l'interior de la
finca.
El 1919 es va inaugurar el Cine
Llobregat, ubicat a l'edifici que hi ha al costat de la casa de Cal
Vilarrasa (o Cal Massana). Inicialment l'edifici del cine era del
mateix propietari que l'amo de Cal Vilarrasa; amb el temps, però, el
propietari va segregar la propietat, fet que des de llavors va
determinar que hi hagués dues propietats que tinguessin accés al
pont.
Es probable que el tram metàl·lic es
construís als tallers de la Maquinista Terrestre i Marítima,
empresa que feia pocs anys havia bastit el pont de ferro del tren que
unia Guardiola de Berguedà amb la Pobla i el Clot del Moro.
Es tracta d'un pont de 18 metres de
llum, construït per dos trams de bigues metàl·liques en gelosia
(sistema de bigues en creu de Sant Andreu) col·locades paral·leles
(19,39 metres de llarg) que conformen les baranes i unides a la base
per creuaments de biguetes també metàl·liques, sobre les quals en
origen hi havia unes biguetes de fusta i a damunt travessers també
de fusta que conformaven el paviment; actualment el paviment és
d'obra. L'estructrura es recolza en ambdós extrems sobre estreps
d'obra. A banda i banda s'accedeix al pas a través d'uns graons.
Anys més tard a la seva construcció
se li van afegir quatre arcs metàl·lics per sobre la barana, o
sigui que es circula per sota, un a cada extrem i els altres dos
centrats en la resta d'espai; en el principal, el que dóna a la
carretera, té un rètol que s'il·luminava on posa "Cine
Llobregat"; de fet l'utilitat d'aquests arquets era la de suport
de la instal·lació d'il·luminació.Any 1968.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Deixa el teu comentari