El pont de ferro va ser construït el
1904 per la companyia la Maquinista Terrestre i Marítima. El
viaducte es va utilitzar des del primer moment, ja que era la via
d'accés a la fàbrica, però no va ser fins a l'1 d'octubre del 1914
que Asland va poder legalitzar la via ferroviària, ho va haver de
fer com a ferrocarril secundari, passant a donar servei públic; en
aquest moment només arribava fins a la Pobla. No va ser fins el 1923
que es va inaugurar el tram de la Pobla de Lillet a Castellar de
N'Hug.
Situat a prop de la fàbrica de cartró
i de la de Ca l'Artigues. Aquest formava part del traçat de l'antiga
via del "carrilet" o Ferrocarril de via estreta que unia
Guardiola amb la Pobla de Lillet i el Clot del Moro, de fet n'era el
viaducte més important. Era propietat de l'empresa Asland.
Està construït amb dos trams de
bigues metàl·liques, de gelosia d'una sola malla, de 19 metres de
llarg cadascuna, i 10 mòduls en cada cas, col·locades en paral·lel
i recolzades en els estreps i en un pilar central d'alçat
trapezoïdal i bastit en pedra. La barana és de pedra als extrems i
metàl·lica en tota la llargada central.
El pont va ser restaurat el 2003 per
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Deixa el teu comentari